بررسی عوامل موثر بر پاسخگویی به ذینفعان
براي طراحي يك سيستم پاسخگويي مناسب، يافتن عوامل موثر بر آن در وهله اول، يكي از ضرورياتي است كه بايستي مورد توجه قرار گيرد. در اين مقاله كه حاصل يك كار پژوهشي است، تالش شده است تا عوامل موثر بر پاسخگويي كاركنان به عنوان اولين قدم در طراحي يك سيستم پاسخگويي مناسب مورد تجزيه و تحليل قرار گيرند و به ترتيب اهميت بيان شوند. با توجه به نتايج به دست آمده از تجزيه و تحليل داده هاي جمع آوري شده، » بازرسي و اصالح اداري« به عنوان عامل اول و » شايسته ساالري« به عنوان عامل دوم تاثير گذار در پاسخگويي استنتاج شد. همچنين بررسيها نشان داد كه ميزان پاسخگويي در سازمان مورد نظر در وضعيت مطلوبي قرار ندارد.